Sturm:
struttura e natura

Noi siamo in continua evoluzione. Siamo come la terra, che pare immobile ma si modella incessantemente. Siamo come i nostri vini, che evolvono nel tempo raccontando le stagioni, la struttura e la natura di questo terroir.

2019.
I nuovi classici.

La forma è contenuto.

La veste dei nuovi classici lo racconta. Segni fluidi che evocano la tridimensionalità delle colline di Zegla, entrando fin nelle loro pieghe. Linee che svelano le forme minime depositate nella “Ponca”: dalle geometrie delle piccole conchiglie alle architetture dei sedimenti addormentati da millenni nella marna eocenica. È il dna della vita che anima la vite. Circolarità infinita.

Elegance, by nature:
l’eleganza in tutti i sensi

Se la degustazione è un’esperienza del palato e dell’olfatto, la percezione comincia con il tatto: è per questo che abbiamo scelto la sensorialità della carta soft-touch e la tessitura preziosa delle lamine, brillanti come lampi di luce dentro un calice.

Organic farming.
Utmost respect for the cycles of nature, sustainable practices, meticulous attention in the vineyard and the winery all to craft fresh, mineral wines, true expression of this terroir and its scents.
Elegant wines, by nature.

Two brothers, a father, one terroir.

Denis, Oscar e Patrick Sturm.

Sturm. Our wines over time.

We have inherited the fundamentals from our father: passion, a deep sense of our land, our culture.
We then left on our journeys to experience the wines of the Rhine region and the aged wines of France.
This is the background of our evolution in winemaking. We strive for structure and ageability.
The essence of elegance, of crisp wine that lasts in time.

Zegla, a cru in the heart of the Collio.

Zegla is a succession of rolling slopes in the heart of the Collio. It is more than just vineyards: it is the garden where great Friulan whites grow.
Our forefathers, native of Andritz, arrived here from Austria in the early 1800s and decided that this was a good land to put down roots.
It is here that we, the Sturm family, have been producing our well-recognised wines for three generations.


Classic line

I bianchi

I rossi

Gli andritz


© 2018 Società Agricola Sturm di Sturm Denis e Patrick S.S. Tutti i diritti riservati. / P. IVA 01162960312 / Contatti / Privacy & Cookie Policy


CAMPAIGN FINANCED ACCORDING TO EU REGULATION N. 1308/2013